Snabba cash – Livet deluxe

snabba-cash-3

Snabba cash – Livet deluxe

Dagens filmtips är ingen mindre än filmen Snabba Cash Livet Deluxe. Nu får vi följa JW medan har lever på landsflykt fast besluten på att få reda på vad som har hänt med hans försvunna syster. Spåren leder han tillbaka till stockholms undre värld. Samtidigt får vi följa hur Jorge planerar att göra sin sista stöt för att sen kunna dra sig tillbaka.

Nu får vi äntligen se hur allt slutar, och utan att försöka avslöja något så måste jag säga att jag gillar den här filmen. Har inte riktigt bestämt mig om jag gillar den är mer än den andra filmen eller ej än. Men filmen bjuder på spänning och intriger, den som gillar snabba cash bara för JW kommer inte att gilla den här filmen lika mycket då han inte alls är med så mycket i filmen. I den här filmen ligger fokus mer på Jorge och på Radovans familj och hur allt i den här och tidigare filmerna faktiskt hänger samman. Filmen bjuder som sagt på spänning, intriger och action från början till slut. Helt klart värt att se filmen på stora duken.

Den förra Snabba Cash-filmen gjorde mig lite besviken. Originalboken sträcklästes, filmatiseringen var minst lika bra men den andra filmen höll enligt mig inte riktigt måttet. Onödigt blodigt och inte alls samma intensitet som i föregångaren.
I den tredje och sista filmen har det skett ett regissörsbyte, och det märks verkligen. Filmen är så otroligt mycket snyggare än de andra två, och mina låga förväntningar raseras bara en liten stund efter att duken har tänts upp och filmen rullar. Ögongodiset JW har i stort sett plockats bort, men Jorge och Radovan fyller luckan mer än väl. Både Matias Varela och Dejan Cukic är briljanta i sina roller, historien tar vändningar fram och tillbaka och det blir bitvis riktigt spännande.
Livet deluxe är en riktigt värdig avslutning på trilogin, och det är nästan med lite sorg i kroppen som jag säger hej då till karaktärerna när eftertexterna rullar. Jag vill ha mer.

Betyg : 4 handgranater av 5 möjliga