The Wolverine

the-wolverine-poster

The Wolverine

Kvällens filmtips är ingen mindre än den efterlängtade The Wolverine. Här får vi följa Logan när han blir kallad till Japan för att besöka en vän han träffade under andra världskriget. Under sin resa måste han även kämpa mot sina egna inre demoner.

Gillar man X-men filmer och alla typer av superhjälte filmer så kommer man garanterat att gilla den här filmen också. Logan är en lite mörk å bekymrad hjälte som inte bara ska kämpa mot bad guys utan måste kämpa mot sig själv också. Men filmen är välgjord och den bjuder på en hel del action. Kommer du bli överaskad eller bjuden på något nytt när du går och ser den här filmen? Svaret är tyvärr nej. Men vill du ha samma sak som du har sett tidigare för du gillade de så är det här en film för dig.

Alexander Börjesson Skrivanos:
Söker du djup och tårdrypande dialog, spänning utan dess like eller många goda skratt? Vänd dig då om och titta inte tillbaka. Dessa är tre saker du inte kommer hitta i filmen “Wolverine”. Vad finns då kvar, undrar du. Jo, föga förvånande, action. I alla dess tänkbara former. Denna upplaga av “Wolverine”-serien bjuder på allt från övernaturliga mutanter som spottar gift, slagsmål på höghastighetståg i 500 km/h till japanska samurajer som duellerar med svärd. Ibland är den skrattretande överdriven, men underhållningsvärdet blir inte lägre för det.

Detta till trots så blev jag, som troget Marvel-fan, inte alls besviken. Filmen gav mig ungefär det jag förväntade mig att den skulle ge. Lite mer djup och inblick i Logans förflutna hade definitivt inte skadat, men kändes inte heller nödvändigt. Man går inte och tittar på en superhjältefilm för att bli imponerad och mållös, såvida det inte är Christopher Nolan som står för regin, förstås.

Gillar du Marvel? Gillar du Action? Gå och se.

Betyg : 3 klor av 5 möjliga