Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

Nattens filmtips är ingen mindre än den efterlängtade uppföljaren Avengers: Infinity War. Det är 3 år sen senaste Avengers filmen och 2 år sen vi fick se dom i Captain America: Civil war. Den här gången måste dom offra allt för att besegra Thanos innan han förintar universum.

Det är svårt att säga något om filmen utan att spoila den för besökaren. Men vad får man när man går och ser den här filmen då, jo man får väldigt många superhjältar och även om filmen är lång så känns den inte så lång. Man får väldigt många fighter både stora som små som är väldigt action laddade. Men något man ska tänka på när man ser den här filmen är att nästa film kommer redan om ett år. Utöver de så kan ja nog inte säga så mycket mer än att om man älskar marvel så lär man sitta på helspänn genom den här filmen.

Sara Öhman:
Det här är inte filmen du går och ser för att bli introducerad till serietidningsvärldens superhjältar – Det här är filmen för de redan inbitna. I Infinity War sätter Marvel Studios din kärlek till dina superhjältar på sin spets. Det börjar mörkt, fortsätter mörkt och du lämnas väntande på den klassiska hjälte-vändningen. Ljusglimtarna finns där, stunderna du får känna segervittring och självfallet inslag av comic reliefs, men det är en tung film. Inte bara för att du förflyttas över hela universum i parallella fighter utan för att Marvel vågar ta kliv de inte gjort tidigare. Allt på sin spets, precis som vi blivit lovade! Du får relationen i bland de äldre Avengers och framväxt av de nya karaktärerna i Marvels universum (som på ett positivt sätt får mer utrymme). Se den för att se alla dina hjältar i sitt esse på samma plats och för en rejält händelserik film.

Betyg : 4 av 5 möjliga