Jägarna 2

Jägarna 2

Jägarna 2

Dagens filmtips är filmen Jägarna 2 som är en uppföljare till den svenska klassikern Jägarna. Här får vi åter följa Erik som efter 15 år återvända till Norrland som han lämnade snabbt efter sin brors död. Efter 15 långa år så har han lyckats bli en av riksmordkommissiones bästa förhörsledare vilket gör att när ett brutalt mord händer upp i närheten av hans hemtrakter så får han uppdraget att åka upp dit.

Erik: En uppföljare till en av Sveriges bästa thriller filmer är svårt att göra, men måste säga att de har lyckats riktigt bra med Jägarna 2. Vi får som sagt åter följa Erik(Rolf Lassgård) som har blivit lite säkrare och mognare i sin roll som polis. Men han hemsöks fortfarande av det som hände hans bror för så många år sen. Sen har vi Peter Stormare som är med i filmen och spelar polis uppe i Norrland och där är det han som bestämmer i staden och han som sätter reglerna. Han spelar rollen som den sammanbitne norrländningen riktigt bra. Sen har vi Annika Nordin som spelar Peter Stormares tjej men även mamma till Eriks brorsson, man har inte sett Annika så mycket tidigare men hon gör rollen som mamman som måste balansera mellan att skydda sitt barn och skydda sin man riktigt väl. Sist men verkligen inte minst har vi Kim Tjernström som spelar Peter som är Eriks brorson i filmen och han sätter ribban högt i den här filmen. Vad tycker ni som har sett filmen? Lever den upp till ettan?

Betyg: 4 Jägare av 5 möjliga