The Amazing Spider-Man

The Amazing Spider-Man

Kvällens filmtips är ingen mindre än The Amazing Spider-Man där vi åter får träffa Peter Parker som den här gången spelas av Andrew Garfield. Peter är en utstött high school student som blivit uppfostrad av sin farbror och faster efter att hans föräldrar dog när han var liten. Peter blir biten av en spindel och får superkrafter och han använder dom för att jaga brottslingar och rädda folk.

Erik Fellman: Då va spindelmannen tillbaka på bioduken, och han kommer inte göra er besvikna. Andrew Garfield som spelar Peter Parker framställer Peter på ett lite mindre nördigare sätt än vad vi har fått bekanta oss med tidigare. Peter är en smart kille, som glider omkring på sin skateboard och redan innan han får superkrafter försöker han göra det rätta. I de tidigare filmerna så kan han skjuta spindelväv utav sig själv, den här gången får han framställa en liten maskin som skjuter iväg trådarna. The Amazing Spider-Man är mörkare än de tidigare filmerna och det är vad som gör den här filmen bättre än de tidigare Spirder-Man filmerna. Tyvärr enligt mig så är det ändå en Hollywood film och enligt mig hade den kunnat sluta mörkare än den gör nu. Utöver slutet så gillade jag hela filmen. Sen har vi Emma Stone som spelar Gwen Stacy, polischefens dotter som blir förälskad i spindelmannen och jag gillar Emma Stone i hennes tidigare filmen men även i denna gör hon ett bra framträdande. Och filmens badguy står Rhys Ifans för som är forskaren som gör allt för att uppnå sina mål. Vad tycker ni som har sett filmen?

Betyg : 4 ??? av 5 möjliga