The Broken Circle Breakdown

thebrokencircledown

The Broken Circle Breakdown

Kvällens filmtips är The Broken Circle Breakdown, där vi får följa kärlekshistorien mellan Didier och Elise. Hon är en tatuerare medan han är en flamländsk cowboy som spelar banjo. Det blir kärlek vid första ögonkastet. Deras liv blir komplett när deras dotter föds men när hon är sex år blir hon svårt sjuk och allt förändras.

The Broken Circle Breakdown är en väldigt tung drama film där vi får följa med djupt ner i en relation som sakta men säkert börjar brytas ner. Hur allt är på topp för att sen sakta gå i en spiral mot botten och mörker. Det är en väldigt välgjord film och när jag satt och såg filmen var det inga många torra ögon när ljuset sattes igång igen i salongen. Det är en film för er som älskar tunga drama filmer. Och för er som ett Borgman kommer ni att känna igen en av skådespelarna.

Sandis Amourpour:
The broken circle breakdown är en film som har allt. Sång och skådespel. Lycka och sorg. Jag blev förälskad i Elise och Didier som var så olika, men ändå passade perfekt ihop. De hade väldigt intressanta personligheter och intressen. Det jag gillar extra mycket med filmen är att den handlar om en sak som nästan är förbjudet att prata om, nämligen barncancer. Man fick se situationen ur föräldrarnas perspektiv och det var väldigt intressant eftersom båda hanterade det på olika sätt. En annorlunda sak med filmen är att trots att den är väldigt hemsk, så har de gjort de sorgliga scenerna så otroligt fina med den uppmuntrande countrymusiken som de själva spelar. Det är väldigt mycket musikscener i filmen, men jag tyckte det var fint för det var deras sätt att visa känslor på.

Betyg : 4 tatueringar av 5 möjliga