The Conjuring

the-conjuring-poster

The Conjuring

Kvällens filmtips är ingen mindre än en riktigt läskig skräckfilm vid namn The Conjuring. Filmen bygger på sanna berättelsen om Ed och Lorraine Warren som är världsberömda utredare av övernaturliga händelser, som en dag kallas in för att hjälpa en familj som flyttat in i ett hus fullt av mörka krafter.

Det är inte ofta det kommer bra skräckfilmer tyvärr, men den här filmen var riktigt bra och välgjord i min mening. Lyckades skrämma upp en utan allt för många special effekter, utan lyckades väldigt väl med ljudet i filmen. Kan ju säga att det var en del folk i biosalongen som hoppade till när den här filmen visades. Visst kan filmen vara lite förutsägbar men det hindrar inte filmen från att få en att hoppa till. Sen sägs det att filmen är baserade på sanna berättelser vilket den i säg kan vara sen hur sanna dom där berättelserna är, är en helt annan fråga. Men jag tycker helt klart ni ska gå och se den här filmen på bio och höja eran puls lite.

Emelie Ljung:
The conjuring är en skräckfilm och som väldigt rädd för just skräckfilmer var jag rätt orolig när jag skulle se denna film. Det hade jag all anledning att vara. Filmen handlar om en familj som flyttar in i ett hus och kort därefter märker att det är nåt som inte står rätt till. Huset är hemsökt och alla i familjen märker av detta på olika sätt. Familjen ber till slut om hjälp av ett par som arbetar just med hemsökta föremål och platser. Tillsammans försöker dom bli av med det onda som försöker skada dem. Filmen är läskig redan från början och en obehaglig stämning byggs upp. Det blir inte mindre läskigt när man får veta att filmen baserats på verkliga händelser. Många skräckfilmer kan vara rätt förutsägbara och det är även den här till viss del. Det gör dock inget då den är en av de bättre skräckfilmer jag sett. Jag blev riktigt rädd flera gånger och det var jag inte ensam om. En spännande skräckfilm som absolut är värd att se. Gillar man skräckfilmer kommer man tycka om denna film!

Betyg : 4 dockor av 5 möjliga