Vi är bäst!

viarbast

Vi är bäst!

Dagens filmtips är ingen mindre än den svenska filmen Vi är bäst. Här får vi följa Bobo, Klara och Hedvig som är tre stycken tjejer i tonåren. Dom försöker finna sig själva och samtidigt som dom gör de så beslutar dom sig för att starta ett punkband trots att alla säger åt dom att punken är död så beslutar sig tjejerna för att bevisa alla motsatsen.

Vi är bäst är halvt underhållande film om tjejer i tonåren och alla deras problem dom stöter på från stora till små. Jag gillar skådisarna i filmen och det är väl där det tar slut med saker jag gillar, det känns som filmen inte riktigt kommer igång och vi får inget direkt av att se filmen tyvärr. Kan vara att man hade för stora förväntningar på filmen men jag tycker bara att den var sådär.

Emelie Ljung:
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den här filmen. Den kommer nog uppskattas av yngre tjejer i högstadieåldern. Det finns få filmer om och för tjejer i den åldern och den här filmen känns därför viktig.
Karaktärerna känns trovärdiga och skådespelarna gör verkligen en fin insats, speciellt med tanke på hur unga de är. Men jag kan inte hjälpa att jag tycker att filmen är rätt tråkig. Tyvärr. Det händer liksom ingenting. Man får följa de tre tjejernas vardag och hur de försöker bilda ett punkband. Lite bråk mellan tjejerna, lite jobbigt med föräldrarna och i skolan. Mer än så är det inte.
Det är absolut inte en dålig film, den är genomtänkt och bra på många sätt. Många kommer säkert tycka om den men jag är inte säker på att jag gör det. Sammanfattningsvis: nja.

Betyg : 3 band av 5 möjliga