300: Rise of an Empire

300-rise-of-an-empire-poster1

300: Rise of an Empire

Morgonens filmtips är snarare en varning. Det är filmen 300: Rise of an empire. Här får vi följa greken Themistokles som leder anfallet mot den invaderande styrkan från Persien. Även denna gång är det Xerxes som driver på anfallet men nu har han sin högra hand Artemisia som styr över hans flotta vid sin sida.

Jag hade inte stora förhoppningar när jag skulle gå in och se den här filmen, jag gillade första filmen så tänkte man ska ju ändå ge filmen en chans. Men det tog inte lång tid innan jag insåg mitt misstag och jag var fast i salongen och fick se halva filmen i slowmotion kändes det som. För i princip vartannat svärdhugg eller spjutkast så envisades dom med att det skulle vara i slowmotion. Sen skulle de gärna resultera i att flera liter blod slängs mot bioduken, då filmen är i 3D. Den här filmen är inte värd att gå och se på bio. Gillade du som mig första filmen lär ni bli väldigt besvikna på andra filmen. Inget fungerade i den här filmen tyvärr så har ingen bra att lyfta om den alls.

Sandis Amorpour:
När den första 300-filmen kom ut så blev jag väldigt glatt överraskad. Jag tyckte att den var bra, trots att den var överdriven till max. Efter den filmen tyckte jag inte det behövdes en uppföljare, men jag gick ändå in i biografen med en positiv inställning. Tyvärr svek filmen ganska stort. Det kändes som att allt detta redan hade hänt i den första filmen och jag ville se något nytt! Skådespelarna var tråkiga och inget var imponerande. Det kändes som ett desperat försök att uppnå samma känsla som den första filmen. Den här filmen passar att kolla på om man vill slökolla på en b-film och skratta lite åt de dåliga scenerna.

Betyg : 1 liter blod av 5 möjliga