Conan the Barbarian

Conan the Barbarian

Conan the Barbarian

Dagens filmtips är Conan the Barbarian som har biopremiär imorgon. En av historiens legendariska actionhjältar är tillbaka. I denna film går vi tillbaka rötterna, och får följa Conan från det att han är liten och hans bys förstörs av Khalar Zym tills det att han möter Khalar Zym i ett senare skede i livet.

Erik: Conan the Barbarian är en väldigt efterlängtad action film, och de va ett tag sen en film av den här kalibern kom. Filmen har många bra och rätt så blodiga actionscener av den typen man såg i Braveheart. Att får du ett svärd eller yxa i huvudet så kommer det även komma en hel del blod. Filmen är även en av få filmer i 3D som faktiskt är bra, tyvärr har man blivit besviken på 3D filmer tidigare i år. Dom har valt att Jason Momoa ska spela Conan och han är hyfsat okänd för folk som inte har sett Stargate Atlantis eller nu på senaste tiden Game of Thrones. Då det lär komma en hel del uppföljare till den här filmen känns det bra att de har valt ett rätt så okänt ansikte. Stephen Lang som spelar den onde Khalar Zym i filmen gör även den rollen riktigt bra och det är något med han som gör att han kan spela en riktigt ond person riktigt bra, många känner nog igen han från Avatar. Vad tycker ni som har sett den? Gillade ni filmen?

Betyg: 4 blodiga actionscener av 5 möjliga