Devil

Devill

Kvällens filmtips blir filmen Devil som utspelar sig i Philadelphia där fem främlingar möts under vardagliga rutiner. Det börjar med att dom möts i en hiss i ett höghus. Men helt plötsligt stannar hissen och ingen kan få igång hissen innan dom har blottat sina synder. Samtidigt som ondskan växer sig starkare i hissen måste dessa personer konfrontera sina synder för att ha en chans att överleva denna djävulska hissfärd.

Zeroc: Innan jag såg filmen Devil så hade jag hört en massa bra om filmen, och det är något som jag försöker undvika så är det att höra vad andra tycker om en film innan jag själv ser filmen. För i Devil så blev jag väldigt besviken, jag tycker inte alls den här filmen var något vidare. Visst den va inte lika dålig som filmen drag me to hell, men den va inte jätte långt ifrån. Allt utspelar sig i och runt en hiss där dom som är i hissen försöker komma ut innan dom dör och dom utanför försöker förgäves komma in i hissen i tid. Jag tror dom ville att man skulle känna för dom som satt i hissen men jag gjorde aldrig det under filmen. Men visst smaken är som baken men om man gillar samma filmer som mig lär man inte gilla den här filmen.

Betyg: 2 hissar av 5 möjliga