The Heat

the-heat

The Heat

Kvällens filmtips är ingen mindre än komedin The Heat. Här får vi följa Sandra Bullock och Melissa McCarth som ett radar par inom polisen. Men det börjar inte så och de båda får jobba ihop fast de inte riktigt vill och de är varandras motsatser.

Ja vad ska man säga om The Heat, det är en underhållande film och kommer att bjuda på lite skratt till och från genom filmen. Det är de klassiska två personer paras ihop mot deras vilja och måste samarbeta ihop. Man har sett det många gånger, allt från polis filmer till high school filmer där den coola måste jobba ihop med pluggisen. Så nått nytt får vi direkt inte se i den här filmen. Men vill man ha en rolig film som kommer bjuda på några skratt bör man se den här, både Sandra Bullock och Melissa McCarth är riktigt bra i filmen.

Hanna Magnusson:
Det här är kul. Riktigt tokroligt till och med, men absolut inte nytänkande. Visst är det två kvinnor istället för alla dessa polisMÄN vi har sett genom åren, men till sist är det ändå två smått missanpassade individer som gör saker på ett lite knasigare sätt än alla andra, känns det igen? Lite va. Filmen ”Hot Fuzz” har i princip samma grundpelare till exempel.

Med det sagt så är den som jag sa förut fortfarande rolig. Jag kunde inte hålla tillbaka skrattet på många ställen. Så, på ett sätt är det väl helt enkelt en film som fyller sin funktion. Manuset är välskrivet och den är absolut så välspelad den kan vara, med tanke på hur skruvade karaktärerna är. Dommen blir alltså, godkänt men inte jättejättesuperduperkul…

Betyg : 3 granater av 5 möjliga