Nick Frost

Nick Frost
Namn: Nick Frost
Född: 1972-03-28
Frost föddes i Dagenham , Essex och han fick på Beal High School.
Han föddes Nicholas John "Nick" Frost och han är både en komiker och en manusförfattare och är mest känd för sitt arbete ihop med Edgar Wright och Simon Pegg. Hans mest kända roller är som Ed i filmen Shaun of the Dead, samt som polisen Danny Butterman i filmen Hot Fuzz.

Cuban Fury

CubanFury

Cuban Fury

Morgonens filmtips är komedin Cuban Fury. I filmen följer vi Bruce som innerst inne är en passionerad salsa dansare. Och en vacker dag kommer en kvinna som kanske komma lyckas väcka salsa glöden hos Bruce till liv.

Attack The Block

Attack the Block

Attack The Block

Dagens filmtips heter Attack The Block och är en lite av ett gängkrig med alien-tema. Fem förortskillar i London blir överraskade när någonting faller från skyn och krossar en bil mitt under ett pågående personrån. När de passar på att undersöka den nykvaddade bilen efter potentiella värdesaker hittar de något helt annat, en främmande varelse. Efter att ha trängt in den i ett hörn dödar de den och tar sedan med den som trofé. Detta är upprinnelsen på invasionen som skulle förändra deras liv för alltid..

Shaun Of The Dead

Shaun Of The Dead

Shaun Of The Dead

Fredagens filmtips blir filmen Shaun of the Dead, som är en underhållande skräck komedi. I filmen får vi följa Shaun som är fast i den gråa vardagen som är full av rutiner, när han förlorar sin flickvän så bestämmer han sig att det är tid för ändring och på samma veva bestämmer han sig för att fixa sitt förhållande med sin mamma, samt vinna tillbaka sin flickvän. Problemet är bara att nästan alla i samhället har förvandlats till zombies.

Hot Fuzz

Hot Fuzz

Hot Fuzz

Fredagens filmtips blir en riktigt bra film som heter Hot Fuzz. I den här brittiska filmen som påminner om kopps så får vi följa konstapel Nicholas Angel som förflyttas från storstaden till en liten by efter att hans kollegor blivit avundsjuka för att han är så bra. Men väl i den lilla byn så börjar snart ett par mystiska mord inträffa och vi får följa med på jakten efter den skyldiga.

Paul

Paul

Morgonens filmtips blir en rolig komedi film vid namn Paul, där vi får följa med två brittiska sci-fi nördar när det beger sig ut på en bilresa genom usa. De Clive och Graeme är riktigt förtjusta i aliens och ufon och har därför bestämt sig för att besöka lite välkända platser så som Area 51 osv. Men på sin resa springer de på en alien som heter Paul, och de bestämmer sig för att hjälpa Paul hem.