Sucker Punch

Sucker Punch

Sucker Punch

Dagens filmtips blir en riktigt bra film som heter Sucker Punsch och den har Sverige premiär den 8 April. Sucker Punch är en surrealistisk verklighetsvision olik något man har sett tidigare på bio. Vi får följa Baby Doll på en resa in i hennes drömvärld som hon flyr till efter att ha blivit inlåst på ett mentalsjukhus. Ihop med fyra andra patienter så beslutar de sig för att rymma.

Filmkritikerna diskuterar Sucker Punch:

Erik: Var och såg en förhandsvisning av Sucker Punch som är gjord av Zack Snyder som även var och besökt salongen för att svara på frågor. Filmen har blivit väldigt hypad och jag tycker att filmen håller vad den lovar och gillar du han tidigare filmer kommer ni även gilla Sucker Punch. Vi får följa med Baby Doll på hennes flyktförsök för den hårda värld som hon befinner sig i. Så samtidigt som hon försöker fly från mentalsjukhuset så flyer hon även från verkligheten. Man kan tro att de ska bli rörigt när filmen rör sig mellan mentalsjukhus, hennes första drömvärld där de är på en bordell till hennes tredje drömvärld som är ett slagfält fyllt med mycket Action. Jag tycker att Zack Snyder lyckas knyta ihop de tre olika världarna och för filmen framåt utan att man bli förvirrad vilket annars kan bli lätt när de hoppas fram och tillbaka från olika världar. Filmen är fylld med en hel del igenkännbara ansikten som förgyller filmen. Det enda som jag tycker hade gjort filmen lite bättre hade varit om den inte hade varit anpassad för åldersgränserna som de har i USA. Skulle jag behöva jämföra den här filmen med några andra filmer så känns det här som en blandning av Kill Bill, Inception och Scott Pilgrim vs the World. Vad tycker ni som har sett filmen? Levde den upp till era förväntningar?

Filmtrailer för filmen Sucker Punch:

Betyg: 4,2 Lobotomeringar av 5 möjliga