The Avengers

The Avengers

The Avengers

Kvällens filmtips är en bra film som många har väntat länge på, det är filmen The Avengers som har bio premiär på Fredag. Här får vi följa Nick Fury som ledare för gruppen S.H.I.E.L.D. vars medlemmar är Iron Man, The Incredible Hulk, Thor, Captain America, Hawkeye och Black Widow. Alla får samsas när Loki hotar att förstöra jorden så som vi känner igen den.

Erik Fellman: Det har varit spännande att se hur Joss Whedons film skulle bli och jag är mycket nöjd med resultatet. Filmen är lång men den känns inte lång. Tiden behövs också för att kunna ge alla superhjältarna tillräckligt med utrymme i filmen. The Avengers följer den vanliga gången en amerikans superhjälte film har, saker går bra, sen går de mindre bra och sen blir alla lyckliga i slutet. Men jag tycker Joss har lyckats väldigt bra att hålla alla hjältarna på samma nivå utan att någon hjälte tar över. Sen har många såklart sin favorit hjälte redan innan filmen kommer igång. Allt från att få med Tony Starks ego till att få captain americas ödmjukhet att balansera ut det hela. Och bakom allt detta så håller Nick Fury i trådarna. Något som jag irriterade mig lite på under filmen var Agent Maria Hill som spelas av Cobie Smulders, och det beror nog endast på mitt egna missbruk av tv-serien How I Met Your Mother där hon spelar Robin Scherbatsky. Men annars var filmen grym och det är en film som rekommenderas att ses på bio för att få hela upplevelsen med bra bild & ljud i stor skala. Så vad tycker ni som har hunnit se filmen?

Betyg : 4 hjältar av 5 möjliga