White House Down

whitehousedown

White House Down

Morgonens filmtips är White House Down, som går upp på bio den 20:e September. Här får vi följa en man som tar med sin dotter på en tur runt vita huset. När vita huset i samma stund blir attackerat av en grupp väldigt tungt beväpnade män. Så nu gör han allt för att hålla både sin dotter och presidenten säkra.

Så det kommer två stycken vita huset är under attack filmer i år, vi har denna film samt Olympus has fallen. Jag måste säga att den här filmen kändes mycket bättre än Olympus, dock säger de inte så mycket då den var rätt så dålig. Men går ni och ser White House Down så får ni en rätt så hjärndöd och trevlig actionfilm som kommer att underhålla er, förväntar ni er mer från filmen kommer ni tyvärr bli besvikna. Men både Channing Tatum och Jamie Foxx gör sina roller i filmen riktigt bra.

Emelie Ljung:
Den här filmen handlar om John som är på jobbintervju i Vita Huset och har med sig sin dotter. De bestämmer sig för att gå den guidade turen efter hans intervju och självklart blir Vita Huset attackerat precis då. John och hans dotter kommer ifrån varandra under attacken och han vägrar såklart lämna byggnaden utan henne. Filmen är underhållande och det är mycket som händer hela tiden, men det känns som att man har sett det här förut. Tyvärr är det rätt förutsägbart. Den är stundtals ganska brutal men har också inslag av humor, tänk klassiska actionfilm-repliker. Filmen tuffar på utan större överraskningar och blir något utdragen mot slutet. En okej actionfilm men inte nån film jag skulle se på bio.

Betyg : 3 skor av 5 möjliga