Född: 1949-12-04
Son till kända film-och tv- stjärnan Lloyd Bridges och hans sedan länge fru Dorothy Dean Bridges, Jeffrey Leon Bridges föddes den 4 december 1949 i Los Angeles, Kalifornien.
Den " besvärliga tonåring " år visade just detta för Jeff och hans föräldrar tvingades vid ett tillfälle att ingripa när problem med droger och marijuana spårat ur.

Tron: Legacy

Tron: Legacy

Tron: Legacy

Kvällens filmtips blir filmen Tron: Legacy som är uppföljaren till filmen Tron från 1982. I uppföljaren får vi följa Kevin Flynns son som i tidig ålder förlorar sin far som en dag bara försvinner. Efter att ha levt som en rebellisk rikemansson tänds åter hoppet om att finna sin far och i jakten på sin far dras han åter in i den digitala världen som hans far har varit med att skapa.

True Grit

True Grit

True Grit

Morgonens filmtips är filmen True Grit som är en remake av originalet som kom 1969 med samma namn. Filmen utspelar sig under vilda västern tiderna i USA, och vi får följa med på berättelsen om en ung tjej som är fast besluten på att hitta sin fars mördare till varje pris. Till sin hjälp har hon en försupen U.S. Marshal och en Texas Ranger som inte kommer så bra överens alltid. Vi får följa med på jakten genom ett fantastiskt landskap efter en kallblodig mördare.

Tron

Tron

Tron

Lunch filmtipset blir en gammal klassiker vid namn Tron från 1982. Tron är en film som de flesta borde ha sett nån gång i sitt liv. I Tron följer vi en hacker som sugs in i datornsvärld och den här gången är det bokstavligen. För att komma ur datorn måste han ta hjälp av ett säkerhetsprogram som finns i datorn. Så vi får följa med på flykten ur datorn.