Rush

rush_ver2

Rush

Morgonens filmtips är ingen mindre än filmen Rush som skildrar Formel 1’s glamourösa guldår och den sanna historien om två av världens största rivaler. På ena sidan har vi den våghalsiga playboyen James Hunt och den andra sidan har vi perfektionisten Niki Lauda. Under filmen får vi följa dessa herrar på banan där de pressar varandra att prestera samt följa deras privatliv.

The Incredible Burt Wonderstone

incredible-burt-wonderstone

The Incredible Burt Wonderstone

Morgonens filmtips är The Incredible Burt Wonder Stone där vi får följa magikerna Burt och Anton. Burt och Anton har varit vänner sen dom var bra och har nu en stor show ihop i Las Vegas. Men efter att showen börjar få motgångar så börjar även deras vänskap att ta stryk. Och det blir inte bättre när en ny magiker kommer till stan.

Butter

Butter

Ett av onsdagens filmtips är komedin Butter, här får vi följa en adopterad liten flicka i en småstad som upptäcker sin talang för att göra skulpturer av smör. Men hon får snart erfara att smör skulpturer är något som folk i den lilla staden tar väldigt seriöst och motståndet blir tufft.

The Change-Up

The Change-up

The Change-Up

Kvällens filmtips är filmen The Change-Up som är en rätt så typisk amerikansk komedi film. Här får vi följa två bästa vänner som lever väldigt olika liv. Och de båda önskar att de hade den andra vännens liv och som av en tillfällighet stöter de på en magisk fontän som fixar det åt dem. Men de inser snabbt att allt kanske inte är så bra som de tror.

Tron: Legacy

Tron: Legacy

Tron: Legacy

Kvällens filmtips blir filmen Tron: Legacy som är uppföljaren till filmen Tron från 1982. I uppföljaren får vi följa Kevin Flynns son som i tidig ålder förlorar sin far som en dag bara försvinner. Efter att ha levt som en rebellisk rikemansson tänds åter hoppet om att finna sin far och i jakten på sin far dras han åter in i den digitala världen som hans far har varit med att skapa.