Red Riding Hood

Red Riding Hood

Red Riding Hood

Dagens filmtips blir filmen Red Riding Hood som är en filmatisering av sagan om rödluvan. Filmen har biopremiär i Sverige den 20 April. Dock skiljer sig filmen en hel del från sagan som ni kommer märka när ni ser filmen. I filmen får vi följa Valeri som innan hon vet ordet av blir bortlovad av sina föräldrar till den rika killen i byn som hon inte har något intresse för. Hon är istället kär i arbetar killen Peter som är hennes livs kärlek och de bestämmer sig för att rymma men samma kväll som de ska rymma så slår varulven till och dödar Valeries syster. Panik sprider sig i byn när folk börjar tro att de är någon i byn som är varulven.

Filmkritikerna diskuterar Red Riding Hood:

Erik: Filmen Red Riding Hood var väldigt intressant eftersom jag inte riktigt visste vad som skulle vänta mig när jag satte mig i bio salongen. Jag hade inga direkta förväntningar om filmen, men trodde att den skulle skilja sig en hel del från sagan man har hört när man var liten och det gjorde filmen. Rödluvan eller Valerie som hon heter i den här filmen spelas av Amanda Seyfried och hon gör rollen bra som tjejen som vet vad hon vill ha och tänker följa sig hjärta även om det inte är vad hennes föräldrar vill. Tycker att klippningen i filmen håller väldigt hög standard vilket får filmen att flyta på utan några sega stunder. Sen lyckas dom väldigt bra med att undanhålla vem som kan vara varulven i byn genom hela filmen och det tar ett bra tag innan man kan lista ut vem det är och det är något jag gillar. Vad tycker ni som har sett filmen?

Trailer för Red Riding Hood:

Betyg: 3,9 Vargar av 5 möjliga

Expressen