Rock of Ages

Rock of Ages

Rock of Ages

Dagens filmtips är Rock of Ages som går upp på bio i helgen. Här får vi följa hur en ung tjej som heter Sherrie som tar sig till Hollywood från landsorten i hop om att alla hennes drömmar ska slå in. När hon anländer till Hollywood så träffar hon nästan på direkten Drew som jobbar på en rockklubb men som drömmar om att själv få stå på scenen.

Erik Fellman: Rock of Ages är bra om man är sugen på att höra ett gäng bra cover låtar. Är man ett stort rock fan så kommer man även gilla den här filmen. Utöver musiken så bjuder tyvärr inte den här filmen på så mycket. Vi följa två drömmare genom hela filmen och filmen är en riktig hollywood film så ni kan ju tänka er vad som händer. Men vid sidan om de två drömmarna som spelas av Diego Boneta och Julianne Hough så får vi bekanta oss med ett gäng sköna karaktärer som gärna kunde fått ännu mer plats i min mening. Vi har Tom Cruise som spelar rock veteranen som gör vad han vill när han vill, men som får ett uppvaknande av journalisten som spelas av Malin Åkerman. Vid sidan om det har vi Dennis Dupree som spelas av Alec Baldwin som försöker leva kvar i rockens glansdagar genom att driva sin rockklubb trots motgångar håller han fast vid rocklivet. Sen har vi den alltid lika komiska Russel Brand som spelar Lonny som är en trogen arbetare på rockklubben, en som lever i rockdrömmen lika mycket som Dennis Dupree. Sist har vi Paul Giamatti som spelar agenten som vänder kappan efter vinden snabbare än någon annan. Om det är någon skådespelare man ska ge en eloge till i den här filmen så är det till Paul. Då han framställer den giriga och pengakåta agenten något otroligt bra och trovärdigt. Vad tycker ni som har hunnit med att se filmen?

Betyg : 3 Apor av 5 möjliga