Ted

ted

Ted

Eftermiddagens filmtips är filmen som kommer vara årets komedi, och det är ingen mindre än filmen Ted. Här får vi följa hur en liten pojke får sin önskan i uppfyllelse vilket leder till att han får en livs levande nallebjörn som kan prata och leka med han. Och där slutar oftast de vanliga sagorna men den här historien tar oss med på vad som händer när den lilla pojken har växt upp och fortfarande är vän med sin talande nallebjörn.

Erik Fellman: Ted är garanterat årets roligaste film, med Seth MacFarlane som håller i trådarna kan man inte förvänta sig något annat heller. Alla som har sett någon av hans tidigare serier så som Family Guy, American Dad m.m. kommer att älska Ted. Den här gången så är Seth inte bara mannen bakom kameran eller den som varit med och skrivit om filmen. Han är även rösten till den gulliga lilla nallebjörnen som inte är lika gullig längre när den vuxit upp. Med sig har Seth arbetat ihop med Alec Sulkin och Wellesley Wild som han jobbar med när han skapar serien Family Guy. Den lilla pojken som växer upp i filmen spelas av ingen mindre än Mark Wahlberg som gör rollen som John Bennett galant. För han finner snart att det inte är lätt att balansera vuxen livet och samtidigt hålla kvar vid sin bästa vän Ted. I filmen har vi även den charmerande Mila Kunis som spelar rollen som John Bennetts flickvän och hon börjar tröttna på John och Teds relation. Det här är helt klart en film ni ska gå och se för jag garanterar att ni kommer att skratta. Vad tycker ni som har hunnit med att se filmen?

Betyg : 5 Sam J. Jones av 5 möjliga