Water for Elephants

Water for elephants

Water for Elephants

Kvällens filmtips är en drama film vid namn Water for Elephants som har bio premiär den 15 apri. I Water for Elephants får vi följa Jacob vars liv får en oväntad vändning. Han beslutar sig för att ge sig ifrån stället han växte upp på. När han går längsmed tågrälsen kommer plötsligt ett tåg som han passar på att hoppa på. Vilket blir starten på en ny resa så han börjar arbeta för Bröderna Benzinis cirkus. Problemet är att Jacob blir kär i cirkusdirektörens fru som spelas av Reesse Witherspoon.

Filmkritikerna diskuterar Water for Elephants:

Erik: Water for Elephants är en väldigt spännande film där man får en inblick i hur livet på 30 talets cirkusliv kan vara. Vi får följa med på deras hårda liv och hur cirkusen blir som ett eget litet land med sitt egna språk och regler. Robert Pattinson som många känner igen från Twilight filmerna spelar i den här filmen Jacob som är en blivande veterinär men som avbryter sina studier när hans polska föräldrar dör i en olycka.
Han beslutar sig att han behöver komma ifrån och hamnar då på en cirkus där han håller kvar i sin moraliska kompass vilket inte alltid stämmer överens med cirkuslivet. Robert gör rollen som den i början lite halvblyga polska veterinärs sonen. Sen har vi Reese Witherspoon som spelar stjärnan i cirkusen samtidigt som hon är gift med cirkusdirektören. Även Reese gör sin roll strålande som tjejen utan något självförtroende i början men som får allt mer och mer under historiens gång.
Sen ser vi August som är cirkusdirektören som spelas av Christoph Waltz som många känner igen i The Green Hornet och Inglourious Basterds. Även Water for Elephants får vi se hans spela den där lite sadistiska rollen som även kommer fram i den här filmen. Vad tycker ni som har sett filmen?

Filmtrailer för filmen Water for Elephants:

Betyg: 4 Elefanter av 5 möjliga

Vg.no