Stockholm Stories

stockholmstories

Stockholm Stories

Morgonens filmtips är ingen mindre än Stockholm Stories. Här får vi följa Johan en ung kille i storstan som har teorier om hur stadens ljus och mörker samtidigt som han själv lever i skuggan av sin berömde far. Vi har Douglas som är hemligt förälskad i Anna, sen har vi även följa Jessica som skriver ett slumpmässigt brev. Och sist men inte minst Thomas en överpresterande perfektionist.

Stockholm Stories är en charmig film som håller upp en spegel mot samhället. Den visar hur alla är och beter sig i sin vardag. Det är inte en rolig film och försöker inte heller vara det, den visar hur du, din granne, din familj, dina vänner är. Alla kommer känna igen sig lite i någon eller några av karaktärerna. Filmen tar med besökarna på en välbehövlig resa och det gör Stockholm Stories till en film som jag tycker alla borde se. När man har sett filmen har man svårt att föreställa sig några andra skådespelare i rollerna, tycker dom har lyckats riktigt bra med rätt person i rätt roll.

Sandis Amorpour:
Stockholm Stories var en väldigt mysig film med både glädje och sorg. Den hade många roliga stunder och en skådespelare som jag fastnade för var Cecilia Frode. Jag tycker hon spelar bra i denhär filmen och man får verkligen ett grepp om karaktärens personlighet. Dock tycker jag att alla fem huvudkaraktärer spelade riktigt bra och jag blev imponerad av allas skådespel. Filmen kändes nästan som en hollywood-film, så även om man inte brukar gilla svenska filmer så kommer man nog gilla denna. Det som jag gillade mest var att de fick med mycket på kort tid, utan att det kändes för stressigt. Jag gillade även att det var en både rolig och lite ledsam film, och jag blev väldigt glatt överraskad av den här filmen.

Hör skådespelarna berätta varför du ska se Stockholm Stories:

Hör varför Jonas Karlsson tycker ni ska se filmen:

Hör varför Cecilia Frode tycker ni ska se filmen: