Bill Skarsgård

Bill Skarsgård
Namn: Bill Skarsgård
Född: 1990-08-09
Övrigt:
Bill Skarsgård är en av många Skarsgårds som har tagit steget in till att bli skådespelare och hans karriär har tagit fart väldigt snabbt. Då vi kan se han i filmer så som I rymden finns inga känslor m.m.

Simon och ekarna

Simon och ekarna

Simon och ekarna

Dagens filmtips blir filmen Simon och ekarna som bygger på Marianne Fredrikssons roman med samma namn. Filmen handlar om Simon som växer upp utanför Göteborg ihop med sin familj. Filmen utspelar sig under andra världskriget och trots att han har en väldigt kärleksfull familj så känner sig Simon hela tiden lite utanför. Simon är väldigt begåvad och drar sig till utbildningar och skolor som hans far inte riktigt tycker är rätt eftersom han tycker att man ska arbeta. På sin nya skola så möter Simon sin nya bästa vän som heter Isak. Isak är son till en väldigt rik judisk bokhandlare som har flytt till Sverige för att komma undan tyskarna.

Kronjuvelerna

Kronjuvelerna

Kronjuvelerna

Dagens filmtips blir filmen Kronjuvelerna som är en svensk drama film. Vi får följa den unga Fragancia som anhålls för mordförsök på Richard Persson som är son till direktörn i staden. Det enda Fragancia vill är att någon ska tro på henne och lyssna på hennes historia. Genom den historian får vi följa hennes liv och uppväxt.

Himlen är oskyldigt blå

Himlen är oskyldigt blå

Himlen är oskyldigt blå

Morgonens filmtips blir filmen Himlen är oskyldigt blå med Peter Dalle och Bill Skarsgård. Filmen utspelar sig på sommaren och året är 1975, då Martin får ett sommarjobb på Sandhamns exklusiva seglarrestaurang i skärgården. Martin lämnar en hårt alkoholiserad far bakom sig och en helt ny värld öppnar sig när han blir omhändertagen av restaurangchefen Gösta som inte driver en helt laglig verksamhet. Himlen är oskyldigt blå är baserad på berättelsen om Sveriges största narkotikatillslag när Sandhamnsligan sprängdes 1975.

I rymden finns inga känslor

I rymden finns inga känslor

I rymden finns inga känslor

Morgonens filmtips blir I rymden finns inga känslor som tillhöra kategorierna drama film och komedi film. Här får vi följa den 18 årige Simon som bor ihop i en lägenhet med sin bror sam och sams flickvän. Simon har Aspergers syndrom vilket kräver att han lever ett väldigt strikt schema, det är dock väldigt krävande för alla runtom Simon och tillslut blir det för mycket för Sams flickvän som beslutar att lämna dom. De är då Simons jakt börjar efter en ny flickvän åt sin bror.