Gosling familjen flyttade till Cornwall, Ontario, där Ryan växte upp och blev hemundervisning av sin mor.
Han deltog i en öppen audition i Montreal till TV-serien "The Mickey Mouse Club " (" MMC " (1989) ) i januari 1993 och slog ut 17 tusen andra aspirerande skådespelare för AA plats på showen.
Samtidigt som visas på " MMC " i två år , bodde han tillsammans med co-star Justin Timberlake familj.

Only God Forgives

onlygodforgives

Only God Forgives

Kvällens filmtips från Cannes är Only god forgives med Ryan Gosling. Vi får följa Julian som har flytt USA för att undvika rättvisan. Nu driver han en thaiboxningsklubb i Bangkok som en front för hans droghandel. Hans bror blir brutalt mördad och hans mor som är ledaren för en stor kriminell organistation i USA kommer till Thailand för att hämta kroppen och utkräva hämnd.

The Place Beyond the Pines

8050_pines

The Place Beyond the Pines

Dagens filmtips är ett riktigt episkt men lågmält drama. Vi börjar hos Luke (Ryan Gosling) som lever ett kringflackande liv som motorscykelstuntman på ett tivoli. En kväll efter ett uppträdande får han veta att han har en ett år gammal son med Romina (Eva Mendes). Luke bestämmer sig för att vara den far han själv saknat och lämnar tivolit. Livet utanför cirkusen visar dock inte vara helt lätt och den före detta stuntmannen börjar använda sina motorcykelkunskaper för att råna banker. I början går det bra men, livet blir ändå inte riktigt som Luke vill. Frustrationen växer och under ett aningens överilat rån korsas Lukes och den ambitiösa polismannen Averys (Bradly Cooper) vägar på ett sätt som gör att hela bådas liv förändras på ett ögonblick.

Gangster Squad

Gangster Squad

Gangster Squad

Kvällens filmtips är gangster filmen Gangster Squad med Josh Brolin, Ryan Gosling och Emma Stone. Vi får följa med i hur korrupta Los Angeles fungerade på 40-talet. Filmen är bygger på några verkliga händelser. Hela Los Angeles kontrolleras av maffialedaren Mickey Cohen och för att ta hand om han sätts en hemlig polisstyrka ihop med bland annat Josh Brolin och Ryan Gosling för lösa problemet på ett kanske inte så lagligt sätt.

The Ides Of March

The Ides Of March

The Ides Of March

Kvällens filmtips blir filmen The Ides Of March som kommer på bio om ett tag, där vi får följa George Clooney där han spelar en politiker i USA. Vi får även följa Ryan Gosling som gör allt i sin väg för att få Mike Morris vald men det politiska spelet är inte alltid rent och det är något som han får lära sig väldigt snabbt.

Drive

Drive

Dagens filmtips blir filmen Drive där vi får följa Ryan Gosling i rollen som en stuntman som extraknäcker som en chaufför åt folk som behöver någon som kör de snabbt från ett rån eller liknande. Men en dag går allt fel och det blir inte som Ryan har planerat, vilket leder till att han får fatta ett par drastiska beslut.

Crazy, Stupid, Love

Crazy Stupid Love

Crazy, Stupid, Love

Dagens filmtips är ”Crazy stupid love”. Den handlar om den tråkiga och alldagliga Cal Weaver som får reda på att hans fru, Emily Weaver, har varit otrogen och vill skilja sig. Cal hanterar skiljsmässan genom att hänga på krogen varje dag, och låta alla höra om hans miserabla liv. En dag kommer det fram en man som kommer att förändra Cals liv, men planerna går inte riktigt som de var planerade.