The Paperboy

The Paperboy

The Paperboy

Kvällens filmtips är filmen The Paperboy som kommer till Sverige i November. Här får vi följa historien om en ung man som återvänder till sitt familjehem i Florida för att hjälpa sin bror som är en reporter att ta reda på sanningen om en man som är dömd till döden, om det är så att han är oskyldig eller inte. I jakten på sanningen så faller han för fångens tjej vilket leder till en hel del konflikter.

Erik Fellman: Nu har Lee Daniels, mannen bakom Precious gett oss filmen The Paperboy som är en spännande och lite annorlunda thriller film. Vi får följa den unge Jack som spelas av en vältränad Zac Efron. Jack ser upp till sin bror Ward som är en prisbelönt report och spelas av Matthew McConaughey. Jack gör allt för sin bror som bör på en mörk hemlighet, samtidigt som han försöker förstå sig på sin känslor som han känner för den äldre kvinnan Charlotte Bless som spelas av Nicole Kidman. Jag måste säga att jag vart väldigt positivt överraskad av den här filmen och framförallt Zac Efron som jag innan filmen hade lite förutfattade meningar om som en Disney skådis. Även Matthew McConaughey och Nicole Kidman levererade en hel del stark och spektakulära scener i filmen som man sent kommer att glömma. Sen har vi även John Cusack i rollen som den dödsdömde fången och även han gör ett intryck. Något som däremot tog mig ett tag att reagera är hushållerskan och berättar rösten genom filmen som spelas av ingen mindre än Macy Gray. Så vill ni se en bra och underhållande thriller film i November så är det här filmen att se.

Filmklipp:

Betyg : 4 Brännmaneter av 5 möjliga