The Dark Knight Rises

Dark Knight Rises

The Dark Knight Rises

Onsdagens filmtips är ingen mindre än The Dark Knight Rises som kommer ut om en vecka på bio. Det är åtta år sedan Gotham terroriserades av en skurk. Men en ny skurk terrorist ledaren Bane kommer till stan och han blir för mycket för poliserna att hantera och Batman återvänder till staden för att göra allt i sin makt för att skydda staden och dess invånare.

Erik Fellman: Jag har lite blandade känslor om den här filmen, jag tycker att den kändes lite seg och filmen är lång. Den är långt över två timmar och även om den kändes segt så gick tiden fort när jag såg filmen. Det känns lite som filmen har gjorts bara för att göra en till film och storyn är inge vidare i filmen. Vi får se hur batman ”föds” igen och det har vi redan fått se. Utöver att filmen känns lite tradig till och från så har dom lyckats med actionscener och specialeffekter och det är lite de som håller filmen uppe för min del. Tycker det är lite för lite Batman i den här filmen tyvärr och jag hade gärna sett han mer. Vad tycker ni som har sett den?

Sandis: The Dark Knight Rises var en riktig actionfylld film. Det hände saker i princip hela tiden, men enligt mig blev det inte för mycket. Det höll bara spänningen uppe och gjorde så att de 164 minutrana bara flög förbi. Av Batman-filmerna är Batman Begins min favorit och jag blev ärligt talat lite besviken när jag hade sett The Dark Knight. Min besvikelse på The Dark Knight gjorde så att mina förväntningar på The Dark Knight Rises sjönk och därför blev jag positivt överraskad när jag såg den. Om man gillar de förra Batman-filmerna tror jag att man kommer att gilla denna. Innan jag såg filmen var jag besviken på att de valde Anne Hathaway som rollen för Catwoman, men nu efteråt tycker jag att hon spelade bra och passade i rollen (dock inte bättre än Michelle Pfeiffer). En bra sak i alla Batman-filmerna är att de alltid förklarar alla frågetecken som de bygger upp i början av filmen och det gör att man hänger med och inte behöver tappa tråden mitt i filmen. Filmen var intressant och grymt uppbyggd.

Betyg : 3.5 hjältar av 5 möjliga