Safe House

Safe House

Safe House

Tisdagens filmtips är filmen Safe House av regissören Daniel Espinosa. Filmen har biopremiär den 15:e Februari i Sverige. Här får vi följa CIA-agenten Matt Westom som arbetar i ett Safe House för CIA. Vanligtvis är hans dagar långtråkiga och består mest av att vakta ett tomt hus, tills dagen då Tobin Frost en ökänd förrädare tas till huset för förhör. Under förhöret så blir huset attackerat och Matt tvingas fly ihop med Tobin som han nu är ansvarig för.

Erik Fellman: Safe House är en härlig och fartfylld actionfilm. Denzel Washington spelar den ökända och farlig förrädaren som blir jagad för vad han vet och vad han har. Han är en gammal CIA agent som har tröttnat på det smutsiga spelet som döljer sig bakom kulissen. Samtidigt har vi Ryan Reynolds som spelar CIA agenten som ansvarar för Safe House och när det blir attackerat måste han även ansvara för förrädaren. Ryan Reynolds rollfigur inser snabbt att allt inte är som det borde och börjar tvivla på sig själv vad och vem han ska tro på. Precis som med Snabba Cash så har även Daniel Espinosa lyckats riktigt bra med den här filmen. Sen är det självklart roligt att se både Joel Kinnaman och Fares Fares i filmen. Och hatten av till Fares Fares som gör sin roll riktigt bra och hoppas han får många liknande roller. Så är ni ute efter en spännande och fartfylld actionfilm så kommer ni inte bli besvikna när ni ser Safe House. Vad tycker ni som har sett filmen?

Sandis: Safe House är en actionfylld, och spännande film. Det hände saker hela tiden, och det var aldrig en lugn stund i filmen – vilket kunde bli lite för mycket ibland. Utöver de långa actionscenerna tycker jag att handlingen var intressant, och filmen väckte många tankar efteråt. I filmen medverkar både Hollywood-skådisar, och svenska skådespelare som Joel Kinnamann och Fares Fares. Det var kul, och imponerande, att se svenska skådespelare i en så stor Hollywood-film.

Betyg : 4 CIA-agenter av 5 möjliga