Michelle Rodriguez

Michelle Rodriguez
Namn: Michelle Rodriguez
Född: 1978-07-17
Övrigt:

Känd för sina roller som en hårdhudad brud som kan kicka ass visar hon att både styrka och skönhet kan gå hand i hand. Hon föddes i Bexar County i Texas. Hon har alltid vetat att hon skulle bli en stjärna, men inte vetat hur
Hon har jobbat som en statist och haft mindre roller i större filmen, men det är inte förens hon fick rollen i filmen Girlfight som hon riktigt slog igenom.

Fast & Furious 6

Fast-Furious-6

Fast & Furious 6

Dagens filmtips är Fast and the Furious 6. Hela Dom’s (Vin Diesel) crew tillika familj lever gott efter deras sista äventyr i Rio de Janeiro. Dom och Brian (Paul Walker) håller ihop men alla de andra är spridda över världen, inkapabla till att återvända hem till USA och det liv som de alla saknar. Medan de, före detta, kriminella lever ett stillsamt liv håller agenten Hobbs (Dwayne ”The Rock” Johnson) på att jaga en hänsynslös bilburen liga som varken skyr landgränser eller andras liv för att få vad de vill. Ligan leds av den förre militären Shaw (Luke Evans). Hobbs inser att ligan är för mycket för honom själv att tackla och söker hjälp av Dom, Brian och de andra. I utbyte ska de få sina liv tillbaka hemma i USA. Dessutom har Hobbs intressant information om en gammal bekant som alla fram tills nu trott varit död.

Resident Evil: Retribution

Resident Evil: Retribution

Dagens lunch filmtips är Resident Evil: Retribution. Här får vi åter följa Alice när hon slås mot zombies. Den här gången får hon dock hjälp av motstånds rörelsen för att lyckas fly från Umberella Corporation.

World Invasion: Battle Los Angeles

World Invasion: Battle Los Angeles

Kvällens filmtips blir World Invasion: Battle Los Angeles som är en typisk amerikansk action film. I flera år har folk vart säkra på att det har sett ufon och liknande. Men året är 2011 när vi faktiskt får kontakt på riktigt, och det är inte så fredligt som många kanske trodde. Utan jorden blir anfallen av Aliens som är ute efter vårt vatten. Los Angeles blir den sista utposten för mänskligheten och här ifrån får vi följa striderna.

Machete

Machete

Kvällens filmtips är Machete vilket är en solkar film för filmtoppen, här får vi följa en man kallad Machete som får i uppdrag att döda en senator. Men just när han ska avlossa skottet upptäcker han att någon siktar på honom och förstår att han har blivit lurad. Machete överlever trots allt skottet och är nu ute efter hämnd. Om du anlitar honom för att döda fienden, se till att fienden inte är du!
KLICKA HÄR för att se trailern till filmen samt läs mer om filmen…