Fury

Fury

Fury

Morgonens filmtips är ingen mer än krigsfilmen Fury som verkligen klassas som bra film. Här får vi följa dom allierade trupperna under April 1945 när dom är i sin stora slutoffensiv i Europa. Vi får följa Wardaddy som är en rutinerad sergeant som tillsammans med sin fem man starka besättning leder en Sherman-tank.

Nymphomaniac

nymphomaniac-poster

Nymphomaniac

I Lars von Triers ”Nymphomaniac” hittas huvudpersonen Joe medvetslös och misshandlad i en gränd. Hon är en självdiagnostiserad nymfoman och hennes räddare är Seligman, en omtänksam och ensam man som tar med henne hem till sig. Där tar han hand om henne, frågar ut henne om hennes liv och blir fascinerad när hon berättar om sin erotiska resa från födseln till 50-årsåldern.

The Company You Keep

The Company You Keep

Jim Grant arbetar som advokat i en amerikansk småstad och lever ett bra liv tillsammans med sin 11-åriga dotter. En dag blir han ombedd att hjälpa en kvinna vid namn Sharon Solarz som blivit gripen, misstänkt för ett mord som begicks i samband med ett bankrån på 1970-talet. Det visar sig bli mer invecklat än vad någon anar, och Jim hamnar i en sits som är minst sagt stressande där han får dras med journalisten Ben Shepard (Shia LeBeouf) i hasorna. Robert Redford både regisserar och spelar huvudrollen i denna politiska thriller, och han ackompanjeras av klassiska stjärnor som Nick Nolte, Susan Sarandon och Chris Cooper.

Lawless

Lawless

Lawless

Kvällensfilmtips är filmen Lawless som är baserad på en sann händelse. Under depressionen i USA så varade ett spritförbud. Men ett gäng bestående av tre bröder i Franklin County Virginia sysslade med hembränt på en stor skala. Och när dom blev hotade av den nya polisen i stan som ville få en bit av kakan så brakar hela helvetet löst i lilla Franklin County. Vi får följa hur dessa bröder kämpar mot korrupta poliser samtidigt som de försöker överleva.

Transformers 3

Transformers 3

Transformers 3

Ett av dagens filmtips blir filmen Transformers 3 eller Transofmers Dark of the Moon som original titeln för filmen är. I den tredje filmen får Autobots reda på att det finns ett av deras rymdskepp gömt på månen. Och nu börjar kampen att hinna dit före Decepticons, och frågan alla ställer sig är vem kommer dit i tid.