Bradley Cooper

Bradley Cooper
Namn: Bradley Cooper
Född: 1975-01-05
Omedelbart efter Bradley Cooper tog examen från Honors engelska programmet vid Georgetown University i 1997 , flyttade han till New York för att skriva in sig i Masters of Fine Arts programmet vid Actors Studio Drama School vid New School University .
Där utvecklade han sitt artistnamn och arbete kulminerade med sin avhandling resultat som " John Merrick " i Bernard Pomerance "The Elephant Man" , som utförs i New Yorks Circle på torget.

American Hustle

americanhustle

American Hustle

Kvällens filmtips är American Hustle. I filmen får vi följa bedragaren Irving Rosenfeld och hans smarta och förföriska kumpan Sydney Posser som lever i överflöd tack vara sina bedrägerier som dom har genomfört. Men för att undvika att åka fast bestämmer de sig både att samarbeta med FBI.

The Hangover Part III

hangover_part3-teaser-poster1-610x903

The Hangover Part III

Morgonens filmtips är ingen mindre än The Hangover Part 3, där vi åter får träffa Phil, Stu och Alan. Och när the Wolfpack åter träffas kan det inte bli annat än trubbel och den här gången måste dom se till att avsluta det dom påbörjat och åka tillbaka till platsen där allt började i Las Vegas.

The Place Beyond the Pines

8050_pines

The Place Beyond the Pines

Dagens filmtips är ett riktigt episkt men lågmält drama. Vi börjar hos Luke (Ryan Gosling) som lever ett kringflackande liv som motorscykelstuntman på ett tivoli. En kväll efter ett uppträdande får han veta att han har en ett år gammal son med Romina (Eva Mendes). Luke bestämmer sig för att vara den far han själv saknat och lämnar tivolit. Livet utanför cirkusen visar dock inte vara helt lätt och den före detta stuntmannen börjar använda sina motorcykelkunskaper för att råna banker. I början går det bra men, livet blir ändå inte riktigt som Luke vill. Frustrationen växer och under ett aningens överilat rån korsas Lukes och den ambitiösa polismannen Averys (Bradly Cooper) vägar på ett sätt som gör att hela bådas liv förändras på ett ögonblick.

Silver Linings Playbook

silverliningsplaybook

Silver Linings Playbook

Dagens filmtips är filmen Silver Linings Playbook (svensktitel: Du gör mig galen!). Filmen handlar om Pat Solitano (Bradley Cooper)som får ett nervsammanbrott efter att han ertappat sin fru tillsammans med en annan man och hans väg tillbaka till ett ”normalt” liv. I filmen får vi följa Pat från det att han blir utskriven från en psykiatrisk klinik och flyttar in till sina föräldrar och hans kamp med att få iordning sitt liv. Pat kämpar desperat med att få tillbaka sin fru och hantera sina utbrott och humörsvängningar. Under resans gång träffar han Tiffany (Jennifer Lawrence), som är minst lika galen som han själv, men som påverkar honom på sätt som han inte hade räknat med.

Hit and Run

Hit and Run

Hit and Run

Söndagens filmtips är ingen mindre än Hit and Run från 2012. Här får vi följa Charlie Bronson som är under vittnesskydd efter en rättegång. Nu väljer han att sätta allt på spel genom att lämna skyddet för att kunna hjälpa sin flickvän ta sig till Los Angeles i tid för en jobb intervju.

The Hangover Part 2

Tha Hangover Part 2

The Hangover Part 2

Dagens filmtips blir filmen The Hangover Part 2 eller Baksmällan del 2 som den heter på svenska. Den här gången så är det Stu som ska gifa sig och inte med vem som helst utan med en Thailändsktjej och för att allt ska gå rätt till så väljer de sig för att gifta sig i Thailand. Då Stu inte riktigt har återhämtat sig efter förra svensexan så tänker han inte ta några chanser utan istället en lugn och sansad lunchbrunch, men allt går ju inte alltid som planerat för det här gänget.

Limitless

Limitless

Limitless

Dagens filmtips blir filmen Limitless som har biopremiär den 29e April. Limitless är en spännande thriller film där Bradley Cooper spelar rollen som en misslyckad författare som en dag springer på en gammal vän som förser han med en topphemlig drog. Droger förändrar hans liv fullständigt då drogen gör att han kan använda 100% av sin hjärna vilket gör att han blir den perfekta versionen av sig själv. Hans snabba framgångar för inte bara bra saker med sig utan han lockar även till sig en hel del fiender.

Valentine’s Day

Valentine’s Day (2010)

Denna minst sagt stjärnspäckade film får bli eftermiddagens filmtips. Det är en romantisk komedi där vi får följa flera olika par under deras firande av Alla hjärtans dag och vi får se att mycket hinner hända under bara en dag…